Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pumbus
Status: Offline
Dni: 6584 (93%)
Postów: 86
Wiek: 40
Czewa - Jasna Góra
|
Sob 03 Cze 06, 10:35:52 [->] Technicznie - czyli jak jeździmy |
|
|
wjeżdżając na piach redukujesz przełożenie i starasz się mnieć jaknajmniejszy nacisk na przednie koło by nie buksowało, starasz się jechać jaknajbardziej po prostej (jeżdżenie po krawężnikach jest dobrym treningiem) i trzymasz cały czas jedno tempo
Moderowany przez szczepana: | temat wydzielony ponieważ rozpoczęła siędyskusja o jeździe technicznej, co kolowie to dla kogo znaczy tutaj kontynuujemy |
|
|
Powrót do góry |
|
heg
Status: Offline
Dni: 6581 (93%)
Postów: 86
Wiek: 36
Poraj
|
Sob 03 Cze 06, 11:25:27 |
|
|
ja zawsze jeszcze wale z prękości i staram się żeby kierownicy nie wyrwało za bardzo
Kurcze OT sie robi, trzeba wrócić do tematu
odnośnie masy to mnie ciekawiło czy jakby kupic sobie jakies torbu skawy itp to lepiej by się jechało niz jak się ma to całe obciążenie na plecach
smaruje łańcuch |
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
piter
Status: Offline
Dni: 6930 (98%)
Postów: 1426
Wiek: 50
częstochowa-raków
|
Sob 03 Cze 06, 11:29:28 |
|
|
...tak sobie zmieniłem swojego posta bo bardzo raził.....
....................................temat o technice jazdy!!!.......ok ........
Notatka dodana przez MonteRochee: | kontynuujcie mimo wszystko temat wydzielony przez szczepana, pitera post nieaktualny w tym temacie, więc śmiało |
|
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6684 (94%)
Postów: 490
|
Nie 04 Cze 06, 19:41:32 |
|
|
...odnośnie piasku to mam inną technikę, ogólnie go nie lubie i redukuję wcześniej o ile jest czas, wolę wjechać powoli żeby widzieć jaki jest, czy głęboki, czy grząski itd...............i raczej inaczej niż przedmówcy przejeżdzam, wolę na stojąco, nacisk rozłożony jest równomiernie co powoduje dobrą kontrolę nad mocno trzymaną kierą i jednocześnie nie powoduje buksowania dociążonego tylnego koła (ale pewnie w tej kwestji co ludź to inna technika)...
.........w innych dziedzinach panowania nad bikiem trudno mi się wypowiadać, jeździ się dość długo i wychodzi to jakoś spontanicznie..........
.........czasem po herbie (o bursztynowym odcieniu) ponosi człowieka fantazja na szlaku i jakoś dziwne slalomy uprawia ale jakoś przy tym jest bardziej wyczulony na szczegóły terenu i zmobilizowany |
|
Powrót do góry |
|
fr33
Status: Offline
Dni: 7041 (99%)
Postów: 933
Wiek: 42
Częstochowa
|
Nie 04 Cze 06, 19:54:50 |
|
|
jesli chodzi o piasek to przed wjazdem w niego rozpedzam sie i wrzucam przelozenie o wysokiej kadencji ...
jesli chodzi o krawezniki to staram sie zawsze wskakiwac pod nie - oszczednosc detek i opon ..
Jurajski Klub Alfa Romeo
www.jkar.org |
|
Powrót do góry |
|
pumbus
Status: Offline
Dni: 6584 (93%)
Postów: 86
Wiek: 40
Czewa - Jasna Góra
|
Nie 04 Cze 06, 21:08:56 |
|
|
fr33 napisał: | jesli chodzi o krawezniki to staram sie zawsze wskakiwac pod nie - oszczednosc detek i opon .. |
na krawężnik?
wjazd na piach z dużą prędkością niesie to ryzyko, że można odruchowo skręcić przednim kołem w lewą stronę co powoduje obsypanie korby i łańcucha toną piachu |
|
Powrót do góry |
|
heg
Status: Offline
Dni: 6581 (93%)
Postów: 86
Wiek: 36
Poraj
|
Nie 04 Cze 06, 21:26:40 |
|
|
pumbus napisał: | wjazd na piach z dużą prędkością niesie to ryzyko, że można odruchowo skręcić przednim kołem w lewą stronę co powoduje obsypanie korby i łańcucha toną piachu |
w kazdym momecie może się to stac
ja wale z prędkości jak cos zawsze się da wyczyścić i dokąłdnie przed pisakiem zmieniam przelorzenie, a na piasku jeszcze sie nie wywalilem (odpukac) jedynie co to zakopałem przez zbyt szybkie przełorzenia
smaruje łańcuch |
|
Powrót do góry |
|
fr33
Status: Offline
Dni: 7041 (99%)
Postów: 933
Wiek: 42
Częstochowa
|
Nie 04 Cze 06, 23:20:57 |
|
|
pumbus napisał: | fr33 napisał: | jesli chodzi o krawezniki to staram sie zawsze wskakiwac pod nie - oszczednosc detek i opon .. |
na krawężnik? |
nad czy pod ... zalezy od predkosci
pumbus napisał: | wjazd na piach z dużą prędkością niesie to ryzyko, że można odruchowo skręcić przednim kołem w lewą stronę co powoduje obsypanie korby i łańcucha toną piachu |
ale jak trzymasz mocno kiere to da rade .. mowie tutaj nie o predkosci 45 km/h tylko troche wolniej ..
Jurajski Klub Alfa Romeo
www.jkar.org |
|
Powrót do góry |
|
|