Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bikerx
Status: Offline
Dni: 6684 (94%)
Postów: 490
|
Czw 12 Lut 09, 22:10:55 |
|
|
---------- 22:04 12.02.2009 ----------
arektacana napisał: | Oczywiście, że każdy ma swoje racje i większość z nas jeździ amatorsko. Ale dla mnie jeśli nawet raz w roku sprzęt wyższej klasy zadziała lepiej niż ten z niższej, to warto go mieć. Dla samej świadomości tego, że "jakby co to da radę"...
|
Cytat bardzo trafny! Każdy jednak ma prawo wyboru! Najlepiej jak jest to poparte własnym doświadczeniem! Kiedyś XT był profi (najwyższą grupą shimano)! Ja osobiście zaprzestałem na tej grupie ponieważ na moje potrzeby jest aż nadto wystarczająca! Obecnie XTR jest grupą najwyższą (czyli, najlżejszą i najdroższą). Stać mnie na nią, ale nie o to chodzi! Dla niektórych najlepsze są marki tune, specjalites, extralite itd. lecz wszystko zależy o co nam chodzi!! Masę, grupę osprzętu, jakość wykonania, cenę podzespołu, markę, lans, itd. Dla amatora (tym mianem zawsze będę się określał starczy to co mam). Na szczęście Polska wkroczyła w taką czasoprzestrzeń, że przy jako takiej zamożności portfela stać nas, żeby uciułać na takie części jakie chcemy! I, to jest ważne! Żeby nie czuć się gorszą częścią Świata!
Wiadome jest jednak to, że na zawodach zawodnik potrafi skasować kultowy podzespół, nie licząc się z jego ceną. Amator nie użyje kultowego podzespołu w sposób extremalny z uwagi na jego cenę (chyba, że jest snobem). Zmierzam do tego, że niższe grupy osprzętu wystarczają do normalnego, rozsądnego i długotrwałego użytkowania. Przykładem mogą być nawijacze kilometrów (nawet z tego forum), którzy na zwykłym alivio wykręcali przebiegi większe niż rzekomi ścigacze.
Nie chcę wszczynać awantury i wielopostowej dyskusji, lecz jedynie uzmysłowić, że z powodzeniem śmigać można na średniej jakości podzespołach (na takich podróżują sakwiarze nakręcając tysiące km). Fajne jest także to, że według własnego uznania można sobie sprawić coś kultowego co od czasu do czasu się sprawdzi! Oraz, że mamy to co wymarzyliśmy sobie mieć (bo to jest najważniejsze)!!!!
Proszę, nie wypominać mi pisowni, ponieważ z podobną spotkałem się w jednym z polskich czsopism tematycznych (nie będę podawał nazwy)!!!
---------- 22:10 ----------
Spam, ale słowo pisane nie jest doskonałe. Chyba, że ktoś jest artystą i czyta między wierszami! W dyskusji na żywo zawsze można dojść do porozumienia i lepszego zrozumienia! |
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7014 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Pią 13 Lut 09, 8:12:59 |
|
|
Jak to mówią są trzy prawdy ....
bikerx napisał: | Amator nie użyje kultowego podzespołu w sposób extremalny z uwagi na jego cenę (chyba, że jest snobem). |
Do tej pory myślałem że to snob ma sprzęt z najwyższej półki ale tylko do lansu, a ktoś kto go używa np amator to jest ok.
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
Reklama |
|
michaill
Status: Offline
Dni: 6539 (92%)
Postów: 561
Wiek: 113
Częstochowa - Śródmieście
|
Sob 14 Lut 09, 8:31:51 |
|
|
Mam 3 rowery i na każdym inny osprzęt bo każdy jest do innej jazdy.
Giant na zimę ma najsłabszy bo w zimie i tak błoto, śnieg i zimno sprawia ze mało co działa wiec inwestycja w drogi osprzęt nie ma sensu.
Kellys na deore jest pod sakwy i taki osprzęt w zupełności wystarcza do jazdy w większości po asfalcie. Wiadomo z sakwami nie poszalejesz a pozwala on na płynną jazdę.
Co innego Magnum. Jest na xt i xtr bo ta grupa pozwala mi szaleć w terenie i po górach bez zmartwień że coś zgrzyta, obciera i nie działa.
Jeżdżąc na różnych osprzętach mam porównanie jaka klasa jak działa i wierzcie mi jeśli myślicie poszaleć to grupa deore już zaczyna być zbyt mało.
Pozdro. |
|
Powrót do góry |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 5918 (83%)
Postów: 732
|
Sob 14 Lut 09, 10:52:36 |
|
|
można dyskutować co do czego się nadaje ale najważniejsze by sprzęt spełniał wymogi użytkownika.
Lukas napisał: | na przodzie mi za bardzo nie zależy, bo nawet na moją Shimano FD-TZ30 z 2003 w tej chwili nie mogę narzekać.. |
w takim razie wydaje mi się że z FD-MC21 byłbyś b. zadowolony
wygląd może niezbyt nowoczesny ale za ok 30pln naprawdę super sprawa. długo na tym jeździłem i gdybym nie był sprzętowcem pewnie nadal bym jej używał. na jurę nic więcej nie potrzeba:)
a. niby jest na 42t ale z 44t też działa wystarczy milimetr/dwa wyżej zamocować na ramie |
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6684 (94%)
Postów: 490
|
Sob 14 Lut 09, 22:33:40 |
|
|
Myślałem, że długi post i niejasne przemyślenia (bo w końcu nikt w mojej głowie nie siedzi i nie musi mnie rozumieć) są bez sensu, a tu dyskusja się rozwija. I o to chodzi. Więcej treści i sprzecznych uwag = więcej wiadomości dla wątpiących! Żeby nie marudzić nie na temat używałem: altusa, alivio, stx rc, lx, xt, z różnymi ciągami i różnicy nie widziałem. Może dlatego, że za szybko je zmieniałem, a może dlatego, że nie nurkowałem w błocie. Obecną xt sobie chwalę. Na raczej suche warunki i okoliczne hopki się sprawdza. |
|
Powrót do góry |
|
szczepan
Status: Offline
Dni: 7043 (99%)
Postów: 3236
Wiek: 37
cZwA/ ŁdZ / kRk / wrocLove
|
Nie 15 Lut 09, 0:04:42 |
|
|
bikerx napisał: | a może dlatego, że nie nurkowałem w błocie. Obecną xt sobie chwalę. Na raczej suche warunki i okoliczne hopki się sprawdza. |
I tu według mnie jest pies pogrzebany, ja na rowerze nigdy w prawdziwych górach nie jeździłem, moje doświadczenie jest dużo mniejsze niż wielu obecnych tutaj. Za sobą mam C50, Alivio, a obecnie ujeżdżam Deorke, szczerze mówiąc to nawet nie będąc w górach uważam, że jest kiepskawa, wielokrotnie miałem problemy z przerzucaniem, które trwało całe wieki, w górach było by do widzenia. Niestety nie mam doświadczenia z grupami wyższymi więc nie jestem w stanie powiedzieć, że byłoby lepiej, ale wiem jedno, nie tarzam się na co dzień w błocie, ale jak już się pojawi i jest go trochę więcej to zaczynają się schody, co było by w cięższych warunkach, gdzie błoto jest bardziej lepkie łatwo przewidzieć.
Cóż, nie da się ukryć, że jak wszędzie, także i tu działania marketingowe tworzą sytuację taką, a nie inną i być może między XT a XTR różnica w cenie jest większa, niż ta w działaniu, ale jednego jestem pewien, że jest i gadanie w stylu, że "słaby" sprzęt wystarcza, a ten "najlepszy" to tylko reklama jest bez sensu. To, że komuś wystarcza, albo nie dostrzega różnicy to już jego problem, ale kultura pracy jest lepsza i skoro widać ją w niższych grupach, to pomiędzy tymi większymi będzie widoczna jeszcze bardziej.
Chciałbym zwrócić jeszcze uwagę, że sama przerzutka to połowa albo mniej sukcesu, bo manetki i linki, o których wiele ludzi zapomina robią nie mniejszą robotę. Jak się o tym zapomina to można wymagać od przerzutki ...
© Copyright by Szczepan ® All Rights Reserved
|
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 6958 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Nie 15 Lut 09, 12:56:13 |
|
|
Podjąłem już ostateczne decyzje.
Z tyłu wylądował SRAM X-7, a przód będzie obsługiwać Shimano XTR FD-M961.
Zdecydowałem się na nieco wyższe klasy, bo teraz jest niebywała okazja dostać coś lepszego po dobrych cenach.. szczególnie przedni XTR.
Moim zdaniem w Shimano wyższa klasa to po prostu niższa waga - mam na myśli przednie przerzutki.
W SRAM'ie różnica między X-7 a niższymi klasami to też waga, ale oprócz tego lepsze łożyskowanie i mocniejsza sprężyna = lepsza praca. No i w końcu mam wymienialne kółeczka w przerzutce, co pozwoli na jej dłuższą eksploatację.
|
|
Powrót do góry |
|
michaill
Status: Offline
Dni: 6539 (92%)
Postów: 561
Wiek: 113
Częstochowa - Śródmieście
|
Nie 15 Lut 09, 15:25:26 |
|
|
Nawet najlepsza przerzutka nie pomoże jeśli nie będzie dobrej techniki w zmianie biegów.
WSPÓŁCZEŚNI RYCERZE JEŻDŻĄ NA ROWERZE
ON BIKE TILL DEATH |
|
Powrót do góry |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 5918 (83%)
Postów: 732
|
Nie 15 Lut 09, 15:56:30 |
|
|
szczepan napisał: | Chciałbym zwrócić jeszcze uwagę, że sama przerzutka to połowa albo mniej sukcesu, bo manetki i linki, o których wiele ludzi zapomina robią nie mniejszą robotę. Jak się o tym zapomina to można wymagać od przerzutki ... |
z tyłu napewno. w przypadku przedniej przerzutki nie przywiązywalbym do tego jakioś dużej wagi. w krótce nawet myślę założyć przewody hamulca hydraulicznego w miejsce pancerzy z micro indexem to może działać
michaill napisał: | Nawet najlepsza przerzutka nie pomoże jeśli nie będzie dobrej techniki w zmianie biegów |
i coś jeszcze. rosnie "poziom" usera rosną też wymagania odnośnie sprzętu. amator zadowoli się gorszym sprzętem który i tak raczej spełni wszystkie jego oczekiwania. gdy nie spełni wtedy wymiana |
|
Powrót do góry |
|
mario666
Status: Offline
Dni: 5573 (78%)
Postów: 15
|
Pon 16 Lut 09, 22:51:15 |
|
|
ja jezdże na deorce już od pięciu sezonów i nie mam z nią najmniejszych kłopotów, a przeszedłem wszystkie szczeble, z alivio tezż byłem bardzo zadowolony, teraz przechodze kolejny etap i bede zmieniał na xt i xtr
Mario666 |
|
Powrót do góry |
|
outsider
Status: Offline
Dni: 7014 (99%)
Postów: 1704
Raków Zachód
|
Wto 17 Lut 09, 8:10:14 |
|
|
Jeśli deorka była idealna to po zmieniasz na wyżej i drożej?
"Jaki trenig - taki czas"
"Ból przeminie - chwała pozostanie" |
|
Powrót do góry |
|
mario666
Status: Offline
Dni: 5573 (78%)
Postów: 15
|
Wto 17 Lut 09, 10:11:11 |
|
|
zmieniam ponieważ chcę zejść z wagi do tego zmienie amora na bardzo lekkiego i sopro zyskam
Mario666 |
|
Powrót do góry |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 5918 (83%)
Postów: 732
|
Wto 17 Lut 09, 10:54:23 |
|
|
mario666 napisał: | chcę zejść z wagi |
zmieniając Deore na XT??? gdzie tu zysk wagowy i jaki??? choć nie wiem o jakich modelach piszesz więc może jednak |
|
Powrót do góry |
|
Lukas
Status: Offline
Dni: 6958 (98%)
Postów: 1116
Wiek: 38
Częstochowa [Tysiąclecie]
|
Wto 17 Lut 09, 18:22:53 |
|
|
Chcąc zyskać na wadze wybierz XTR - w cykloturze są teraz w promocji modele 961 za 119zł - taniej już chyba nie będzie... Jutro powinienem ją dostać to mogę Ci podać realną wagę.
|
|
Powrót do góry |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 5918 (83%)
Postów: 732
|
Wto 17 Lut 09, 20:13:58 |
|
|
Lukas napisał: | Chcąc zyskać na wadze wybierz XTR |
Deorka i tak będzie lżejsza w przypadku top swing'ów powinno być jakieś 5g różnicy...
przy okazji. właśnie zrobiłem sobie przerwę. w tuningowaniu przerzutki oczywiście. FD-M971. obecnie to 136g. z XTR_ów najlepszym wyborem byłaby jak dla mnie szara eminencja ale gdzie to teraz znaleść |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 7003 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
|
Powrót do góry |
|
bikerx
Status: Offline
Dni: 6684 (94%)
Postów: 490
|
Wto 17 Lut 09, 22:08:05 |
|
|
marsman napisał: | ale gdzie to teraz znaleść |
arektacana napisał: | Jak to gdzie |
arektacana napisał: | U wujka Arka w Poisonie |
namiar jest brzmi jak przyzwolenie więc szczypce na linkę i łańcuch, imbus na tą niebieską śrubkę i jest twoja
a potem baaardzo szybkie nogi |
|
Powrót do góry |
|
marsman
Status: Offline
Dni: 5918 (83%)
Postów: 732
|
Czw 19 Lut 09, 12:40:29 |
|
|
bikerx napisał: | i jest twoja |
i tylko średnica nie taka |
|
Powrót do góry |
|
endecja_czwa
Status: Offline
Dni: 5347 (75%)
Postów: 373
Wiek: 47
|
Pon 26 Kwi 10, 8:47:29 |
|
|
Muszę wymienić tylną przerzutkę. Zastanawiam się na Sram X-5 tylko nie wiem, czy będzie kompatybilna z manetką Sram X-7.
Poza tym nie wiem, czy jest duża różnica za wyjątkiem wagi i ceny pomiędzy Sramem X-5 a X-7, ma ktoś jakieś doświadczenie odnośnie tych modeli?
"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy" |
|
Powrót do góry |
|
blabla
Status: Offline
Dni: 6704 (94%)
Postów: 686
cz-wa błeszno/grosz
|
Pon 26 Kwi 10, 9:10:59 |
|
|
endecja_czwa napisał: | nie wiem, czy będzie kompatybilna |
tak będzie kompatybilna,
a co do różnic w jakości działania, wytrzymałości itp, to niestety nie wypowiem się bo nie używałem ani jednej ani drugiej, z tego co kojarzę to MonteRochee jeździ na sramie także jego pytaj o odczucia
........blaaaaaaaaaaaaaaaa....... |
|
Powrót do góry |
|
magnum
Status: Offline
Dni: 6411 (90%)
Postów: 646
Wiek: 46
1/2night
|
Pon 26 Kwi 10, 10:39:36 |
|
|
sram 5 i 7 są compatible, ale co do jakości i trwałości, to proponuję poszukać trochę używanej X.0 . Będziesz z niej bardziej zadowolony niż z nowych 5 czy 7-mek.
"Dla reguły mówiącej, że nie ma reguł bez wyjątków, wyjątek stanowi jedynie reguła mówiąca, że nie ma reguł bez wyjątków, ponieważ od tej reguły nie ma wyjątków" |
|
Powrót do góry |
|
endecja_czwa
Status: Offline
Dni: 5347 (75%)
Postów: 373
Wiek: 47
|
Pon 26 Kwi 10, 13:39:04 |
|
|
Z zasady nie kupuję używanych rzeczy z banalnego powodu - nigdy nie wiadomo na co się tak naprawdę trafi. A zawodowcem nie jestem więc taki wypas jak X-0 nie jest mi potrzebny.
"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy" |
|
Powrót do góry |
|
magnum
Status: Offline
Dni: 6411 (90%)
Postów: 646
Wiek: 46
1/2night
|
Pon 26 Kwi 10, 15:47:58 |
|
|
wcale nie musisz być zawodowcem, kupujesz raz i zapominasz o tym że masz przerzutkę. Żadnych luzów, żadnego stukania. Jednym słowem wygoda.
"Dla reguły mówiącej, że nie ma reguł bez wyjątków, wyjątek stanowi jedynie reguła mówiąca, że nie ma reguł bez wyjątków, ponieważ od tej reguły nie ma wyjątków" |
|
Powrót do góry |
|
Mr. Dry
Status: Offline
Dni: 6192 (87%)
Postów: 877
Wiek: 45
Częstochowa
|
Wto 27 Kwi 10, 11:11:06 |
|
|
Jeżdżę kolejny rok na sram 5.0. Z kasetą i łańcuchem sram nie było problemów. Nawet zasyfione na maksa działało bez zarzutu. Teraz mam jakąś kasetę shimano i łańcuch też tej firmy i większe koronki wchodzą bez problemu natomiast w drugą stronę to najczęściej muszę przeskoczyć o dwa żeby weszła mniejsza koronka a później wracam o jeden w górę coby łańcuch nie rzegotał. Problemu nie ma gdy wrzucam najmniejszą koronkę.
Nieważne gdzie jest pies pogrzebany, jeśli masz siłę kopać znajdziesz zwłoki... |
|
Powrót do góry |
|
endecja_czwa
Status: Offline
Dni: 5347 (75%)
Postów: 373
Wiek: 47
|
Sro 28 Kwi 10, 8:47:50 |
|
|
---------- 10:29 27.04.2010 ----------
Ja też mam 5. 0 i chociaż jest to nikska klasa przerzutek to sprawowała się całkiem nieźle. Niestety ostatnio wkręcił mi się patyk pomiędzy przerzutkę a kasetę i się biedna tak pokrzywiła, że pomimo retuszu nie bardzo da się na niej jeździć.
---------- 07:47 28.04.2010 ----------
Nie wie ktoś ile wynosi długość dużego i średniego wózka i jak się to mierzy?
"Kapitalizm to nierówny podział dóbr, komunizm to równy podział nędzy" |
|
Powrót do góry |
|
|