|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piotrek_s
Status: Offline
Dni: 5803 (82%)
Postów: 2
Częstochowa
|
Czw 10 Lip 08, 14:53:00 Przegląd pare pytań |
|
|
Witam.
Mam zamiar oddać rower do przeglądu. Ostatnio z rowerka zaczęły dobiegać niepokojące odgłosy i wolę żeby obejrzał go fachowiec. Podczas pedałowania z korby? suportu? dochodzi jakieś trzeszczenie, zgrzytanie i jest lekki luz trudno mi powiedzieć co jest luźne raczej coś w suporcie. Co może być uszkodzone jaki może być koszt wymiany tego, może da się to naprawić bez wymieniania części? Kolejna rzecz to podczas kręcenia do tyłu z tylnej piasty dochodzi dźwięk jakby był w niej piasek czy wystarczy tylko ją wyczyścić i przesmarować (co obejmuje standardowy przegląd) czy muszę się w tym przypadku liczyć też z wymianą i dodatkowymi kosztami? W rowerku mam amortyzator SR Suntour M7600, który stracił swoją dawną miękkość i skuteczność, czy jest sposób żeby ją odzyskał oczywiście bez wymiany całości. Rower to Giant Boulder Shock, ma już 8 lat nigdy nie widział serwisanta po za mną ;p przebieg jakieś między 6000 -8000 km co może jeszcze być do wymiany przy tym przebiegu? Linki i łańcuch są raczej w dobrym stanie. Rowerka używam rekreacyjnie, trasy asfaltowe lub lekki teren, nigdy nie był bardzo katowany.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi |
|
Powrót do góry |
|
Poisonek
Status: Offline
Dni: 7012 (99%)
Postów: 3301
Wiek: 49
|
Czw 10 Lip 08, 15:18:11 |
|
|
1. Jeśli luz faktycznie jest na suporcie a Ty masz suport w formie pakietu (mówiąc najprościej cały element raczej nie rozbieralny dla zwykłego zjadacza chleba, a nie spotykany w dawnych rowerach system oś - kulki - miski suportu i różnego rodzaju nakrętki + kontry) to pakiet będzie raczej do wymiany - tego z reguły się nie naprawia. Skoro to rower z przed 8 lat to będzie to pakiet na oś w przekroju kwadratu. Koszt takich pakietów nie jest duży - za około 20 zł kupisz już całkiem dobry. Gdybyś kupował go sam musisz znać długość osi, która jest w ścisłej relacji z posiadaną korbą.
2. Piasta najprawdopodobniej zabrudzona. Powinno wystarczyć jej rozebranie i wyczyszczenie.
3. Nie znam tego typu amortyzatora, ale jeśli ma w sobie system elastomer - sprężyna to ten pierwszy już raczej nie odzyska swoich właściwości sprężystych. Jest to tworzywo, które z wiekiem traci wiele ze swych właściwości amortyzujących. Raczej wymiana elastomerów a przy okazji czyszczenie amora.
4. Jeśli rower ma przebieg 6 - 8 tysięcy to mimo że tego nie odczuwasz łańcuch jest już zużyty (czytaj: rozciągnięty). Jeśli nie ruszysz żadnego z elementów napędu (korby - łańcuch - wielotryb/kaseta) to możesz spokojnie jeździć dalej aż do momentu gdy wszystko będzie już tak wytarte że zacznie przeskakiwać. Wymiana któregokolwiek z elementów napędu będzie się wiązała z koniecznością wymiany innych. Nowa część nie będzie pracować z pozostałymi częściami napędu
Chyba tyle...
Dream Big, Play Hard, LIVESTRONG
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional
Kontakt z osoba zarzadzajaca witryna: Speedy
|
|
|
|